nak-kuruskan-badan

cara kuruskan badan
Nak kurus, kena usaha…Ini dia, teknik mudah dan simple yang tak pernah terfikir dek akal pun sebelum ni.

Kredit kepada www.kesihatan.info/go/kuruspantas (En. Ben) sebab semangat beliau membantu mereka yang nak kurus ni.

Tip Kuruskan Badan #1

Katakan anda tinggal di sebuah apartment tingkat 6. Semasa menunggu lif, biarkan orang lain menekan dahulu aras tingkat masing masing, tugas anda hanyalah melihat aras mereka. Pasti ada yang menekan tingkat 4, 7, atau 8. Anda pilihlah sendiri samada untuk turun di tingkat mana (4,7 atau 9) DENGAN MENGGUNAKAN TANGGA terus ke aras 6 (rumah anda).. Amacam! Kan kalori terbakar tu..

Tip Kuruskan Badan #2

Bila makan dikenduri kawan baik anda, pastikan anda mulakan pemakanan anda dengan buah-buahan terlebih dahulu!

Tip Kuruskan Badan #3

Katakan anda sedang menunggu lif beramai ramai untuk naik ke Pejabat anda. Ada sorang mamat ni pergi tekan tingkat 1 sedangkan tingkat 1 tu hanya sebanyak 20 anak tangga je. Cara perli yang paling sopan ialah dengan tarik nafas anda sambil menggeleng-gelengkan kepala. Esok, mesti mamat tu segan nak tekan tingkat 1 lagi.

Tip Kuruskan Badan #4

Bila sedang bekerja, pastikan anda membawa bersama botol air 3 liter setiap hari. Simpan botol itu di pantry bukannya di bawah meja anda. Setiap selang 1 jam anda perlu bergerak ke pantry untuk minum. sehari 40 kalori terbakar sebab pergerakan ini 🙂

Tip Kuruskan Badan #5

Bermainlah dengan anak anda setiap petang. Bermain kejar-kejar, lepas 10 minit pasti peluh bercurah-curah dan anak anda akan tidur awal malam itu. Kan senang 🙂

Tip Kuruskan Badan #6

Bila bangun pagi sebelum gosok gigi, minum segelas air terlebih dahulu OK.

Tip Kuruskan Badan #7

Parking kereta anda jauh sedikit bila pergi ke Shopping Complex. Ini membuatkan anda berjalan lebih banyak pada hari itu 🙂

Tip Kuruskan Badan #8

Katakan anda sudah menempang tiket wayang pada pukul 2pm minggu ini. Pastikan anda datang awal 2 jam bagi membolehkan anda berwindow shopping. Tu pun bakar kalori jugak tanpa disedari.

Tip Kuruskan Badan #9

Setiap kali makan tengahari, ambil nasi suku TAPI sayur 3 jenis..

Tip Kuruskan Badan #10

Kawan-kawan tak nak bersenam bersama anda? Tak jadi masalah, anda pergi je ke taman dan jogging dibelakang mak cik atau pak cik di sana. Jangan terkejut, bila Pak cik atau Mak cik tu nak jadikan anda anak menantu mereka.

Tip Kuruskan Badan #11 dan banyak lagi di www.kesihatan.info/go/kuruspantas (klik disini)

One thought on “10 Cara Simple Kuruskan Badan

  1. Farina Al-Khareid

    info yang bagus. insyallah cara ini dapat menguruskan tubuh kita. brsenam la dan amalkan gaya hidup yang sihat. kolestrol berlebihan menyebabkan badan kita gemuk. shaklee ada supplement yang membantu anda untuk kuruskan badan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *